Norja varmisti puolivälieräpaikan
MM-kisojen suureksi ilopilleriksi on kasvanut Norja. Norja pakotti ensin Kanadan jatkoajalle, sitten kaatui Ruotsi ja nyt Tshekki. Kolmen kiekkojättiläisen kohtaamisesta Norja nappasi siis lähes täyden potin.
Tämä sarja varmisti myös sen, että Norja on mukana puolivälierissä. Jos Norja voittaa viimeisessä ottelussaan Tanskan, tulee joukkue sijoittumaan lohkossaan kakkoseksi heti Kanadan jälkeen. Tämä luonnollisesti sotkee ennakkoon kaavailtuja kuvioita kummasti.
Tshekki kaatui maanantaina lukemin 4-1. Lohkon toisessa ottelussa Slovenia kellisti Italian maalein 5-1 ja lähetti Jukka Jalosen suojatit B-tasolle. A-lohkossa USA otti varman voiton Unkarista maalein 7-3 ja piti toiveensa jatkopaikasta elossa. Saksa oli odotetusti parempi kuin Britannia. Lukemat olivat 6-3. Britannia matkaa takaisin B-tasolle.
Alkulohkojen viimeiset ottelut pelataan tiistaina. Panosta on paljon, myös Leijonilla. Puhtaan pelin Suomi ja Sveitsi pelaavat lohkovoitosta tiistain iltaottelussa.
LUE MYÖS:
- Shokkikäänne: Patrik Laine osana NHL:n isoa skandaalia
- Kanavoi sisäinen petosi Beazt Fight -ennakkokatsauksella
- Kalle Palander täräyttää: kaksi etua ottelussa Aleksi Valavuorta vastaan
- Aleksi Valavuori: huima paljastus kohutun nyrkkeilyottelun alla!
- Tanskan supermies harvinaiseen kerhoon
- Huuhkajille selkäsauna Saksassa
- Maailmanmestaruus Suomeen!
- Leijonat finaaliin – Kanada kaatui mahtiesityksellä
- PSG uusi mestaruutensa
- Sveitsi palautti Norjan maan pinnalle