Miljoonavaade naispelaajalta tennisliitoille – ”dopingtestit aiheuttaneet vammoja”
Kuva: Getty Images
Dopingtestien ympärillä pyörii usein erilaisia oikeuskanteita ja vetoomuksia suuntaan ja toiseen, mutta nyt tälläkin saralla on avattu ihan uusi luku.
Yhdysvaltalainen tennispelaaja Madison Brengle on BBC Sportin mukaan haastanut kansainväliset tennisjärjestöt ITF:n ja WTA:n oikeuteen ja vaatii yli seitsemän miljoonan euron korvauksia vahingoista, jotka hänelle ovat aiheutuneet dopingtesteistä.
Brenglen lakimiehen mukaan lääketieteellinen syy reagointiin injektioneuloihin jätettiin täysin huomiotta ja maailmanlistalla sijalla 83. oleva Brengle on kärsinyt jatkuvasta turvotuksesta ja voimattomuudesta syöttökädessään ja joutunut jättämään väliin tämän takia neljä turnausta.
Kanteessa ei sinänsä kyseenalaisteta testejä, vaan ihmetellään testaajien täydellistä diagnoosin huomioon ottamatta jättämistä ja perätään vaihtoehtoisia tapoja testin ottamiseen.
Tennisjärjestöt eivät ole toistaiseksi virallisesti kommentoineet tapausta.
LUE MYÖS:
- Kanavoi sisäinen petosi Beazt Fight -ennakkokatsauksella
- Kalle Palander täräyttää: kaksi etua ottelussa Aleksi Valavuorta vastaan
- Aleksi Valavuori: huima paljastus kohutun nyrkkeilyottelun alla!
- Tanskan supermies harvinaiseen kerhoon
- Huuhkajille selkäsauna Saksassa
- Maailmanmestaruus Suomeen!
- Leijonat finaaliin – Kanada kaatui mahtiesityksellä
- PSG uusi mestaruutensa
- Sveitsi palautti Norjan maan pinnalle
- Carolina finaaliin – Montreal lomille