Mestari-Kärpille heti tyly isku – yli sadan tehopisteen kaksikko häipyy KHL:ään!
Kuva: Juha Tamminen
Alle vuorokausi Suomen mestaruuden jälkeen Oulun Kärpät sai tuta kovia menetyksiä, kun joukkueen kaksi runkosarjan kaksi parasta pistemiestä siirtyy ensi kaudeksi muihin maisemiin.
KHL-seura Sibir Novosibirsk tiedotti perjantaina verkkosivuillaan tehneensä yhden vuoden sopimukset Kärppien mestarijoukkueen avainpelaajien Julius Junttilan ja Charles Bertrandin kanssa.
26-vuotias laitahyökkääjä Junttila palkittiin päättyneellä kaudella sekä SM-liigan runkosarjan että pudotuspelien parhaana pelaajana. Runkosarjassa tehoja syntyi 53 ottelussa 13+39=52. 18 pudotuspelin tehot 8+6=14 oikeuttivat playoffsien pistepörssin voittoon.
27-vuotias ranskalaishyökkääjä Bertand teki 60 rukosarjaottelussa 32+19=51 pistettä. Pudotuspeleissä tehoja syntyi 5+4=9.
Lähde: Sibir Novosibirskin verkkosivut.
LUE MYÖS:
- Kanavoi sisäinen petosi Beazt Fight -ennakkokatsauksella
- Kalle Palander täräyttää: kaksi etua ottelussa Aleksi Valavuorta vastaan
- Aleksi Valavuori: huima paljastus kohutun nyrkkeilyottelun alla!
- Tanskan supermies harvinaiseen kerhoon
- Huuhkajille selkäsauna Saksassa
- Maailmanmestaruus Suomeen!
- Leijonat finaaliin – Kanada kaatui mahtiesityksellä
- PSG uusi mestaruutensa
- Sveitsi palautti Norjan maan pinnalle
- Carolina finaaliin – Montreal lomille