Viimeksi 1987 – Englanti teki historiaa kaatamalla Espanjan nuorella joukkueella
Kuva: Getty Images
Englanti kaatoi Espanjan maanantai-iltana vieraskentällä 3-2 ja jatkaa taistelua lohkovoitosta.
Espanjalle olisi kotiottelustaan riittänyt yksikin piste varmistamaan lohkovoitto.
Espanja hallitsi Nations Leaguen ottelua pallonhallinnan ja tilastojen valossa, mutta Englanti johti jo tauolle mentäessä lukemin 3-0. Raheem Sterling teki kaksi ja Marcus Rashford yhden.
Paco Alcacer ja Sergio Ramos nostivat Espanjan ottelun toisella puoliajalla vielä maalin päähän, mutta Englannin johto säilyi loppuun asti.
Englannin avauskokoonpano oli keski-iältään nuorempi kuin kertaakaan tällä vuosituhannella.
Espanja oli edellisen kerran päästänyt kotonaan kolme maalia vuonna 1991 Unkaria vastaan. Englanti voitti Espanjan vieraskentällä viimeksi 1987.
LUE MYÖS:
- Shokkikäänne: Patrik Laine osana NHL:n isoa skandaalia
- Kanavoi sisäinen petosi Beazt Fight -ennakkokatsauksella
- Kalle Palander täräyttää: kaksi etua ottelussa Aleksi Valavuorta vastaan
- Aleksi Valavuori: huima paljastus kohutun nyrkkeilyottelun alla!
- Tanskan supermies harvinaiseen kerhoon
- Huuhkajille selkäsauna Saksassa
- Maailmanmestaruus Suomeen!
- Leijonat finaaliin – Kanada kaatui mahtiesityksellä
- PSG uusi mestaruutensa
- Sveitsi palautti Norjan maan pinnalle