Näin juhlittiin Tanskan cupin voittoa – Lukas Hradeckylta meinasi lähteä jalat alta
Kuva: Getty Images
Huuhkajien ykkösmaalivahti Lukas Hradecky muisteli uransa ensimmäisen pokaalin voittamista Suplassa ilmestyvässä ”Bundes-Luke” -podcastissa. Elettiin vuotta 2013 ja ”Luken” silloinen seurajoukkue Esbjerg voitti Tanskan cupin finaalissa Randersin 1-0.
– Tanskassa cupin finaali pelataan aina helatorstaina. Voitettiin peli ja juhlat alkoivat. Muistan, että otin korin kaljaa mukaan paluureissulle, oluen ystävänä tunnettu Hradecky tarinoi podcastissa.
Tanskan finaali pelataan perinteisesti Parken -stadionilla Kööpenhamissa. Samassa paikassa Suomen piti 2020 aloittaa EM-lopputurnaus ja todennäköisesti näin tapahtuu 2021.
– Kööpenhaminasta Esbjergiin on tuollainen neljän tunnin matka, mutta siinä oli kusitaukoja mukana ja matka kesti ehkä kuusi tuntia.
– Oli legendaarinen kotimatka. Kun päästiin perille, meinasi jalat lähteä alta…
Hradecky kertasi ”Bundes-Luke” -podcastissa myös muita ikimuistoisimpia otteluitaan uransa varrelta, mukana luonnollisesti myös Huuhkajien edesottamuksia.
Tästä ”Bundes-Luke” -podcastin jaksoon.
LUE MYÖS:
- Shokkikäänne: Patrik Laine osana NHL:n isoa skandaalia
- Kanavoi sisäinen petosi Beazt Fight -ennakkokatsauksella
- Kalle Palander täräyttää: kaksi etua ottelussa Aleksi Valavuorta vastaan
- Aleksi Valavuori: huima paljastus kohutun nyrkkeilyottelun alla!
- Tanskan supermies harvinaiseen kerhoon
- Huuhkajille selkäsauna Saksassa
- Maailmanmestaruus Suomeen!
- Leijonat finaaliin – Kanada kaatui mahtiesityksellä
- PSG uusi mestaruutensa
- Sveitsi palautti Norjan maan pinnalle